طلوع آینده سازان بسکتبال ایران از نیاوران با زیربنای علمی و فرهنگی


  1. مروری بر آنچه در ورزش دنیا در راستای پرورش نسل جدید سپری می‌شود، نقش آفرینی آکادمی‌ها را به عنوان یکعامل اساسی و ریشه‌ای به مرحله‌ی بروز می‌رساند.

هرچند که در ورزش ایران، نشانی از آکادمی‌ها به وضوح در ساختارهای باشگاهی و لایه‌های مختلف ورزش کشورمشاهده می‌شود، اما اثرگذاری آن همواره با ابهامات فراوانی روبرو بوده و آنجا که باید نتایج عملکرد آکادمی‌ها را درتربیت و‌ پرورش ورزشکاران رده‌های پایه جستجو کرد، نتایج آنچنان روشنی دریافت نمی‌شود.

در این بین با واکاوی بین آکادمی‌هایی که در عرصه‌ی ورزش کشور فعال هستند، با وجود اینکه  در برآیند کلی به نتایجرضایتبخشی نمی‌رسیم اما به آکادمی‌هایی برخورد می‌کنیم که با استانداردهای بین‌المللی فعالیت گسترده‌ای را آغازکرده‌اند و به یک نمانام معتبر در ورزش کشور تبدیل شده‌اند.

ظهور باشگاه آینده‌سازان تهران با اندیشه‌ی حسن نگهداری از چهره‌های برجسته‌ی ورزش دانشگاهی بسکتبال همراهبا حاکمیت روش‌های نوین برای توسعه‌ی ورزش در ابعاد همگانی، ترویج ابعاد قهرمانی ورزش و توجه ویژه به ساز وکار ورزش در ابعاد حرفه‌ای همراه بود و در این مسیر نیز موفقیت های قابل توجهی به ارمغان آمد

در ضلع شمالی مجموعه‌فرهنگی تاریخی نیاوران و آنجا که مجموعه‌ی ورزشی احداث شده، در یک مکانی زیبا که موردبازسازی هم قرار گرفته، فارغ از هیاهوهای پایتخت در محیطی کاملا فرهنگی که آرامش در آن موج می‌زند، باشگاهآینده‌سازان، آکادمی خود را در یک بستر کاملا تخصصی و علمی پایه‌گذاری کرده تا جاییکه سالهاست به محلی خاصدر ورزش کشور تبدیل شده و در کانون توجه و تمرکز خانواده‌هایی قرار دارد که تمایل دارند فرزندانشان در فرآیندتربیتی و مهارتی، سیر تکاملی را سپری کنند.

فعالیت‌های آکادمی باشگاه فرهنگی ورزشی آینده‌سازان تهران با فرارسیدن فصل تابستان، وارد فاز جدیدی از فرآیندآموزشی خود با محور بسکتبال شده و  با این رویکرد که در قالب متدی کاملا علمی و برخورداری از رشته‌های هنری و  رشته‌های ورزشی دیگر با تمرکز بر اهداف تربیتی، زمینه‌ی رشد خلاقیت‌ها، افزایش مهارتها و  اارتقا توانمندی‌ها راهمزمان با تربیت یک بسکتبالیست فراهم می‌آورد.

بکی از شاخصه‌های دوره‌ی آموزشی آکادمی آینده‌سازان تهران قرار گرفتن بسکتبال آموزان در یک فرآیند مستمر است تااهداف تربیتی، همگانی  و قهرمانی ورزش محقق شود و نونهالان در آغاز دوران ورزشی، یک مسیر حرفه‌ای را تجربهکنند. مسیری که یک نونهال با هدایت خانواده به آن وارد می‌شود و  با اندیشه‌های علمی و اخلاقی حاکم بر مجموعه،یک زیست جدیدی را با هیجان مثبت  سپری خواهد کرد.

نونهالان در شروع فعالیت روزانه، ساعت ۹ تا ۱۰ را با آموزش بسکتبال زیر نظر Laron Dawn مربی آمریکایی coach l می‌گذرانند.

۱۰ تا ۱۰:۳۰ میان وعده کاملا منطقی با نیازهای تغذیه‌ای خود را میل می‌کنند.

ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱:۳۰ با آموزش نقاشی همراه خواهد بود با این توضیح که هر یک از نونهالان سطح بندی شده وآموزشهای نقاشی در متد مبتنی بر توانمندی‌های آنها ارائه می‌شود.

۱۱:۳۰ تا ۱۲:۳۰ با فراگیری تنیس آن هم در سالن و زمین هاردکورت و با مربیان کارآزموده، یک روز خوب آموزشی را باهیجان ادامه می‌دهند.

۱۲:۳۰ تا ۱۳ موقع صرف نهار است که وعده‌ی نهار نیز کاملا در قالب یک برنامه‌ی غذایی از پیش تعیین شده، سروخواهد شد.

پس از آن از ساعت ۱۳ تا ۱۴ ورزشکاران وارد چالش فراگیری آموزش شطرنج می‌شوند تا ذهن آنها در یک قالبی جدید،مهیای رشد و تکامل شود.

این آکادمی ورزشی با احترام به خواست جامعه‌ی مخاطب خود در زمینه‌ی رشته‌ی پرطرفدار فوتسال نیز برنامه‌ریزیکرده و  پایان بخش از برنامه‌های آموزشی روزانه‌ی خود را به این رشته‌ی محبوب نیز اختصاص داده و در مسیرآموزش فوتسال  نیز، روش‌های علمی و مهیج و بهره‌گیری از یک مربی آکادمیک و معتبر مورد لحاظ قرار گرفته است وساعت ۱۴ تا ۱۵ برای فوتسال اختصاص یافته است.

مزیت این برنامه آنجا نمود قابل توجهی می‌یابد که در رشته‌های  هنری و ورزشی از برترینهای مربیگری استفادهمی‌شود  تا روش‌های آموزشی با استاندارهای روز دنیا ارائه و موجب تغییر و ارتقای کاملا محسوس در فراگیریمهارت‌ها  را فراهم کند.

نونهالان که برای تعطیلات تابستانی در آکادمی آینده‌سازان پذیرفته شده‌اند در دو گروه جداگانه تقسیم بندی می‌شوندو تا اواسط شهریورماه در معرض ابن متد کاملا علمی و تخصصی قرار دارند.

آنچه در آکادمی آینده‌سازان تهران رخ می‌دهد ، فراتر از اوقات فراغت است و این باشگاه بستری کاملا تربیتی فراهمکرده تا یک نونهال، زمانی را که در این محیط زیبا سپری می‌کند با ارزش افزوده‌ای از پرورش یک ورزشکار خلاق وبااخلاق همراه باشد.

نباید از نظر دور داشت که صاحبنظران تاکید دارند، یکی از ابعاد مهم ورزش، تربیتی است تا در پرتو یک فرآیندآموزشی ورزشی، مهارت‌های زندگی اجتماعی نیز کسب شود و بستر آکادمی ورزشی باشگاه آینده‌سازان، زمینه‌یچنین پرورشی را مهیا کرده است تا به یک محیط شاخص در کشور تبدیل شود.

آکادمی آینده‌سازان محل تجلی یک محیط کاملا علمی، ورزشی و فرهنگی در ایران است که خاستگاه خانواده‌هاییمحسوب می‌شود که دغدغه‌های فراگیری تخصصی یک رشته برای فرزندان خود دارند.

آینده‌سازان تهران نمادی از علمی ترین و فرهنگی ترین محیط ورزشی برای پرورش نسل جدید بسکتبال است و یکی ازمصادیق باشگاهداری نوین در ایران به شمار می‌آید که نقش آفرینی آن در پرورش نونهالان آینده‌ساز ورزش ایران درقالب فرآیندی که شرح داده شد، تاثیر قابل توجهی در توسعه‌ی ورزش کشور دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.